2008-11-07

Händelserik jobbig och rolig vecka

Ja det kan man väl lugnt påstå att det har varit. I måndags jobbade jag på Brun några timmar på kvällen. När jag kom hem pratade jag med Sabina i mobilen och efter mkt om o men så va hennes biljett ner hit till mig bokad. Yay! Tisdag morgon började åt helvete.. Höll på att försova mig rejält o när jag vaknar berätta Jimmy att våran älskade Fis hade blivit överkörd. Hade inte tid att bli ledsen då.. Men han fanns i mina tankar alla de timmar jag jobbade, fast jag försökte skjuta undan tankarna o sköta mitt jobb på ett proffesionellt sätt. När jag kommer hem är lägenheten tom, Jimmy har begravt våran bebis o åkt till Nättraby o den ********* jaktaffären. Så jag fick sitta i min ensamhet o gråta någon timme innan han kom hem. Då stod vi några minuter o bara höll om varandra, min kraft rann typ ut... Sen var det bara att samla sig igen, hade en Sabina att hämta!! TACK O LOV FÖR MIN ÄLSKADE SABINA!! Vet inte hur jag skulle överleva utan henne ibland, hon får mig att stå ut o kunna prata om allt utan att dömma!! KVällen blev lååååååååååååååååååååååååååååååång.. Med MÅNGA skratt och MYCKET flumm flumm flumm med två ruskigt övertrötta tjejer!! Jimmy kan inte ha trott att vi va redigt kloka i huet!! ;P Men men. Efter en seg onsdag morgon så fick ja kommit iväg o jobbat. Sen åkte ja i min flicka iväg till Ica Senoren o handla... Massa mat!! När vi kom hem plocka jag in maten o började göra allergi-fria (laktos+gluten) pannkakor, redigt goa blev de!! När JImmy åkt till jobbet så kolla vi film o chatta med Linnéa :D min mysunge som jag längtar efter att träffa i december!! Sen fick Johannan massage av Sabinan o höll nästan på att somna. Gott va det! Torsdag blev det också att jobba några timmar, medans Sabina o Jimmy sov. Sen drog jag o Sabina till hålevik för att sätta ett gravljus på Fisens gravplats. Sen hängde vi upp hans halsband i trädet ovanför. Inget är sig likt utan min älskade bebis... Säger bara fan fan fan faaaaan..! Varför ska allt sånt hända mig, varför får jag aldrig vara helt glad o lycklig?? ****pannkaka!! Sen drog vi in till svärmor o svärfar o hälsa på dem innan vi åkte in till stan. Vi gick ner till 3G och efter mkt fundering varsin bakadpotatis med kyckling, vitlök och grönsaker. Gott va det, sen köpte vi varsin bakelse (faktiskt Gustav Adolf-dagen idag, då får man äta bakelse!!). Sen kom Johanna o joina oss medans hon vänta på bussen. Alttid trevligt att träffa min bejb. När vi skulle gå till People för att titta på piercings smycken så efter halva vägen insåg Sabina att hon glömt sin kamera, så vi fick trotsa kylan o gå tillbaka (där någon vänlig själ hade lämnat in den) och sen samma väg tillbaka..! Det va straffet för bakelsen :P hehe. Efter kanske en kvart inne på Poeple bestämde vi oss för att gå tillbaka imorn, ska ändå hämta Björn som muckar från lumpen imorn :P Får vi se om det händer lite trevliga saker då ^^ Vi har änna rätt mkt planer för morgondagen som är första lediga, vi ska baka o laga mat inför idol. Vi ska köpa lite på systemet, men bara lite, sen blir det mys mys mys och åter mys!! Kan hända att lille Björn stannar här i trängseln :P hehe. Lördag får vi se vad som sker... Söndag åker nog min älskling hem igen :'( o på kvällen ska jag jobba några timmar! Kommer sakna min flicka, få människor som betyder så mkt för mig som denna varelse! Älskar dig Sabina, mer än du någonsin kan ana! Det får bbli allt för denna omgången... Några avslutningsord:: Glöm inte att visa de du har kär att du älskar dem, en dag det vara försent! Ta vara på varandra, uppskatta varandra och bråka inte för småsaker utan sätt värde på det du har, sträva inte efter att fylla livet med grus i burken. Glöm inte sanden och de fina stenarna!! Tingen är i livet är många och oviktiga, det som betyder något är det som känns o hjärtat..! Så lär dig uppskatta allt det små sakerna!!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hej. Ledsen för det med din lilla bebe. Hoppas allt är bra annars. Tänker på dig!!